Analizează întâi de toate
Ce te face special şi diferit?
Cât de mult ar plăti cineva pentru produsele sau serviciile tale?
Ai cui să vinzi?
2. Definește-ți strategia
Cercetează piaţa: concurenţa, posibilii clienţi.
Evaluează Mă pot diferenţia? Pot creşte?
Schițează un plan Investiţia necesară, cui mă adresez, cum comunic, în cât timp amortizez investiţia, când obţin profit
Bine de ştiut: Un plan de business te ajută să crești cu 30% mai rapid
2. Rezervă-ți timp
Alocă timp dimineața pentru pasiunea ta. Este dovedit că dimineţile sunt cele mai productive.
Interesant: Dimineaţa este singurul moment al zilei în care se scriu mii de articole şi sute de cărţi.
Bine de ştiut: Încearcă să îţi înveţi ciclurile de somn pentru a te trezi la finalul acestuia (un ciclu de somn are aproximativ 90 de minute)
3. Socializează
Construiește-ți un brand și promovează-l printre prieteni, colegi, familie, cunoscuţi. Participă la evenimente unde poţi găsi oameni ţintă. Participă în grupuri de discuţii live sau online, integrează-te, răspunde oamenilor la întrebări. Fii activ pe canalele de social media, inclusiv YouTube
Bine de ştiut: Facebook încă este canalul social media cel mai utilizat.
Fii creativ
Nu uita să pregăteşti povesteaprodusului tău. Povestea este prima care atrage atenţia.
Interesant: 74% din tot traficul online provine din video. Blogingul este cea mai bună modalitate de a construi awareness și încredere.
4. Adu-ți pasiunea la viață
Consider-o un business, nu doar o simplă pasiune. Citește cărți care să-ți îmbunătățească aptitudinile și cunoștințele anteprenoriale. Alege entitatea juridică care te avantajează și caută-ți un contabil.
5. Caută finanțare
Surse imediate:
- fonduri proprii
- prieteni
- familie
Surse externe:
- Crowfunding
- Proiecte naționale (Start-up Nation)
- Proiecte europene
- Proiecte ale unor companii (Startarium)
- Investitori independenţi
Intreabă-te înainte de a căuta investitori:
- Eşti cel mai bun sau printre cei mai buni în domeniul tău?
- Aduci ceva nou în piaţă, oferi o experienţă nouă, un serviciu pe care l-ai inovat?
- Ai identificat un segment de piaţă izolat căruia să te adresezi?
NU TE LĂSA DEMOTIVAT
Calea spre antreprenoriat nu este una uşoară.
ASCULTĂ-ȚI CUMPĂRĂTORII
Adaptează-te în funcție de nevoile lor.