Stă în firea omului să fie mereu în căutare de soluții mai bune, mai rapide și eficiente pentru a-și îndeplini sarcinile zilnice – începând de la curățenia din casă sau activitatea de la serviciu și până la modalitatea de petrecere a timpului liber. Din fericire pentru antreprenori, această căutare poate fi o sursă permanentă de idei noi de business sau de îmbunătățire a produselor deja create.
De unde poți începe?
Vedem cu toții cum suntem zilnic asaltați de zeci de produse cu ”oferte de nerefuzat”. În aceste condiții, atenția devine distributivă și doar foarte puține produse ajung să-și facă loc în centrul de interes al posibilului cumpărător. Pentru început, atunci când vrei să lansezi un nou produs sau serviciu pe piață, studiază concurența și nevoile reale ale consumatorilor, descoperă acel ceva de care au nevoie și integrează-l în produsul tău, fie că vorbim de o caracteristică nouă, una îmbunătățită sau de raportul calitate/preț. În același timp, ține cont de faptul că tendința consumatorilor este să caute produse sau servicii care nu doar rezolvă o problemă, ci oferă și avantaje din punct de vedere al timpului și rapidității (ex: cumpărături online versus cumpărături în magazin).
! De obicei, piețele deja mature sunt predictibile, dar implică și costuri de marketing deloc neglijabile. Piața de fashion este un exemplu mai mult decât relevant. Sunt numeroase branduri care creează produse similare, iar pentru a ajunge în atenția consumatorilor investesc mai mult în campaniile de marketing decât în producția propriu-zisă.
Rezolvă probleme reale. Poți începe chiar cu tine
Cu alte cuvinte, putem spune ca drumul spre succes începe cu identificarea problemelor. Un business poate fi de succes în multe feluri, dar atunci când rezolvă o problemă reală, șansele de reușită cresc considerabil.
În 1975 Steve Wozniak a avut nevoie de un computer doar pentru el. Larry Page și Sergey Brin și-au dorit să navigheze pe internet, iar Google a făcut căutările pe internet mai eficiente. Amazon a simplificat procesul de vânzare – cumpărare. Uber a îmbunătățit serviciul de taxi, Airbnb a îmbunătățit serviciul de cazare.
De asemenea, un alt exemplu este chiar FGO, care a apărut dintr-o necesitate, fiind singura soluție de facturare online care comunică direct cu contabilitatea prin intermediul SAGA Software. În plus, FGO permite accesul unui contabil în soluție, chiar dacă acesta nu utilizează programul SAGA, rezolvând astfel o problema importantă a multor antreprenori: timpul pierdut cu drumurile la contabilitate sau facturile rătăcite la final de lună. Mai mult decât atât, în primul sau an pe piață, FGO s-a dezvoltat constant, devenind un instrument complet de business care acoperă multe dintre nevoile identificate și problemele cu care se confruntă antreprenorii.
În același ton, mulți antreprenori susțin că cele mai bune produse sunt realizate de oameni care rezolvă o problemă cu care ei înșiși se confruntă. Concentrându-se pe o zonă care le provoacă lor disconfort, ei devin chiar primii lor clienți și reușesc astfel să identifice soluția optimă.
Așadar, captarea atenției din partea cumpărătorilor poate începe de la rezolvarea problemelor lor. Dar asta nu înseamnă că trebuie să pui presiune pe tine și să cauți probleme acolo unde nu există sau să încerci să îți modifici produsul sau serviciile. Rezolvarea unei probleme poate însemna și posibilitatea cumpărătorilor de a achiziționa online produsele tale, sau personal dedicat care să răspundă la mai multe întrebări sau livrare la domiciliu.
De exemplu, cofetăriile au avut întotdeauna torturile integrate în lista lor de produse, dar au rezolvat probleme prin eliminarea coloranților artificiali sau livrarea la birou, fix de ziua ta.
Afacerea ta sau pasiunea ta?
Unii antreprenori caută să rezolve probleme cu care se identifică sau față de care au dezvoltat o pasiune. Iar exemplele spun că multe dintre afacerile de succes pleacă de la o pasiune.
Vei avea nevoie de toată inspirația, angajamentul și perseverența pentru a excela ca antreprenor, de aici poți avea un avantaj atunci când începi o afacere care te leagă de o pasiune.
“Cei mai fericiți și de succes oameni pe care îi cunosc nu iubesc doar ceea ce fac, sunt obsedați de rezolvarea unei probleme importante “, a declarat Drew Houston, cofondator Dropbox, în cadrul unui eveniment.
Nimeni nu vrea să facă parte dintr-o afacere care nu va supraviețui. Așa că indiferent că ai încălțat deja pantofii de antreprenor sau iei în calcul să o faci, încearcă să-ți faci bine temele, validează-ți ideea și asigură-te că există o piață care va îmbrățișa ideea ta.
Lasă un răspuns