
Schemele de fraudă online (phishing) au devenit din ce în ce mai complexe, de la email, SMS, mesaje pe WhatsApp, pâna la contactare directă pe rețelele de socializare sau la telefon, cu scopul de a obține informațiile tale de conectare pe diverse platforme.
Info: anumite bănci din România au disponibil serviciul SANB (Serviciul Afișare Nume Beneficiar); acesta are ca obiectiv prevenirea fraudelor în rândul clienților care efectuează plăți electronice și reducerea tranzacțiilor eronate generate de introducerea greșită a beneficiarului (a contului IBAN). |
Învață să recunoști tentativele de phishing
Metodele prin care escrocii intră în posesia datelor tale se înnoiesc mereu. De aceea trebuie să fii permanent vigilent atunci când navighezi pe net. Phishingul se face de obicei prin e-mail, reclame sau prin site-uri care arată similar cu site-urile pe care le utilizezi deja.
În spatele oricărui link sau site se poate ascunde o momeală. Redirecționarea către alte pagini externe este o tactică frecventă: link-ul pare legitim, dar este doar mascat ca fiind sigur. Pentru a vedea adresa din spate, pune mai întâi cursorul mouse-ului deasupra link-urilor, fără a face click!
Este important să analizezi fiecare mesaj și să nu dai click atunci când un mesaj pare suspect sau nu cunoști expeditorul.
Chiar și în e-mailurile de la expeditori care îți par familiari, ai grijă la erori de ortografie și formulări care nu par naturale, precum și la caracterele speciale străine. Acestea sunt adesea încercări de phishing.
Nu descărca atașamente din mailuri suspecte și de la persoane pe care nu le cunoști. La fel ca și linkurile suspecte, acestea pot fi malware.
Ce faci dacă ai fost de curând ținta unui atac: |
Răspunde-i lui Gică Vladimir Anulează răspunsul