Pentru orice antreprenor, datele reprezintă un atu decisiv, căci te ajută să înțelegi performanța afacerii, să obții informații importante și interesante despre activitatea firmei și, nu în ultimul rând, să iei cele mai bune decizii pentru viitor.
De aceea, în ultima perioadă ne-am concentrat eforturile către un scop clar: să îți aducem în prim plan cifrele afacerii tale, să ai rapid la îndemână date corecte și consistente, toate în același loc. Iar aceste eforturi s-au concretizat într-un nou Dashboard FGO, care te ajută să înțelegi cu ușurință aspectele financiare din compania ta.
Ai la îndemână patru categorii de analize cu informații importante despre Vânzări, Cheltuieli, Încasări și plăți sau Clienți.
Mai exact, cu FGO știi oricând informații importante precum: cât ai vândut, cât ai cheltuit, cât ai încasat, care produse îți aduc cele mai multe vânzări, care proiecte generează cele mai mari venituri/cheltuieli, care sunt cei mai importanți clienți ai tăi și nu numai.
Cunoaște-ți vânzările și încasările
Fie că vorbim de evoluția vânzărilor și încasărilor, de nivelul lor lunar sau de o comparație între cele două, în FGO le poți vedea dintr-o privire în dashboardul Analiză pe vânzări. În plus, poți analiza vânzările și încasările aferente doar anumitor proiecte, folosind filtrarea pe centrele de cost.
Fii la curent cu scadențele depășite
Se poate întâmpla de multe ori ca unii clienți să întârzie cu plata facturilor. Datorită afișării din dashboard, este simplu să identifici câte facturi au depășit data scadentă, ce sumă mai ai de încasat și de la cine.
Măsoară eficiența proiectelor
Prin setarea centrelor de cost și utilizarea lor la emiterea de facturi, dar și la înregistrarea facturilor de la furnizori, poți vedea cât ai facturat și cât ai cheltuit pe fiecare centru de cost. Astfel, îți poți face o idee mai clară despre eficiența fiecărui proiect.
Cunoaște-ți clienții & produsele
Este important să știi care clienți sunt mai valoroși pentru afacerea ta, care îți generează mai multe venituri sau care sunt preferințele lor în ceea ce privește achizițiile. În FGO poți vedea rapid un top al clienților tăi, precum și topul articolelor/produselor vândute. În plus, pentru fiecare client, poți vedea o evoluție a veniturilor pe care ți le-a adus, precum și structura produselor achiziționate.
Înţelege-ţi cheltuielile
Atunci când îţi organizezi facturile de la furnizori în FGO, utilizând multiplele modalităţi ușoare pe care le ai la dispoziţie (vezi Cum adaugi facturile de la furnizori în FGO), în dashboardul Analiză pe cheltuieli poţi înţelege încotro se duc cei mai mulţi bani din firma ta, cum se împart aceste cheltuieli pe categorii sau centre de cost, în funcţie de perioadă.
Analizează încasările și plăţile prin bancă
Utilizând instrumentul de procesare automată a extraselor bancare, poţi vedea analize de evoluţie sau comparative între încasările și plăţile efectuate prin bancă, precum și structura acestora pe categorii și centre de cost. Citește despre procesarea automată a extraselor.
Ce să faci ca să ai date corecte și complete în FGO:
- Emite și încasează facturile în FGO
- Fă un obicei din încărcarea și procesarea extraselor bancare în FGO: https://www.fgo.ro/procesare-extrase-meniu/ (analiză plăți)
- Organizează facturile de la furnizori în FGO (analiză cheltuieli)
- Definește centre de cost și folosește-le pe facturile emise, facturile de la furnizori și plățile din extrase (analiză pe centre de cost)
- Setează categoriile de plăți (analiză plăți)
- Poți accesa fiecare categorie de analize direct din dashboardul principal sau din meniul lateral, din Analize și Rapoarte.
Noul Dashboard centralizează informațiile și le prezintă într-o formă simplă, ușor de digerat, indiferent că ești la birou sau pe fugă, pe mobil, înainte de o întâlnire. Ai avantajul de a-ți cunoaște afacerea și cifrele exacte ale acesteia, fără să pierzi timp cu calcule complicate.