
Cu ajutorul automatizărilor disponibile în FGO, i-Asigurare a reuşit să elimine o serie de activităţi administrative şi să-şi concentreze atenţia pe ceea ce contează cu adevărat: relaţia cu clienţii.
Despre i-Asigurare:
Lansată în 2011, i-Asigurare a inovat pe piaţa asigurărilor din România, prin lansarea primei aplicații de asigurări disponibilă pe telefonul mobil, cu ajutorul căreia utilizatorii pot calcula și comanda asigurări obligatorii sau facultative de pe orice device iOS sau Android.
În prezent, i-Asigurare este disponibilă atât prin aplicaţia de telefon, cât şi pe web, iar ultimul upgrade îi permite utilizatorului să obțină tarifele RCA pentru maşina sa prin simpla fotografiere a poliţei vechi de asigurare RCA, fără a mai fi necesar sa completeze alte date.
Cum a fost integrat FGO Enterprise în activităţile zilnice ale i-Asigurare
Două luni: doar atât a trecut de la inițierea discuțiilor până la lucrul efectiv și cursivitate operațională pentru i-Asigurare; efortul de integrare și implementare a fost ca durată mai bun decât orice altă experiență anterioară.
Trebuie să spunem, mai întâi de toate, că pentru un produs clasic care a îmbrăţişat tehnologia încă de pe vremea în care domeniul IT nu era de anvergură în România, o aplicaţie atât de complexă de gestionare a afacerii, a venit pentru i-Asigurare ca o mănuşă.
În 2019, la momentul adoptării platformei, FGO era deja un produs, iar modalitatea în care i-Asigurare a integrat în procedurile de lucru platforma şi viteza cu care echipele au derulat implementarea, reprezintă o nouă dovadă a performanței, dar și a largului domeniu de aplicare a tehnologiilor dezvoltate la FGO.
1. Comenzi și facturare
La emiterea unei comenzi în i-Asigurare datele acesteia se transmit în contul FGO via API și, automat, se generează și factura cu comisionul aferent.
La sfârșit de lună facturile de comisioane sunt centralizate și transmise către broker și companiile de asigurare, acestea conținând în anexa atașată toate detaliile necesare, într-un mod care este conform cu regulamentul GDPR.
2. Matching automat
FGO permite citirea automată a tranzacțiilor din bancă prin intermediul protocolului PSD2. Astfel, orice comandă plasată și plătită de către client, indiferent că este OP sau online cu cardul, este marcată “încasat” automat în momentul în care ajunge în conturile bancare ale i-Asigurare. Pentru plățile cu cardul există matching la nivel de procesator de plată (Netopia Payment sau Kevin – account 2 account), prin intermediul borderourilor de decontare; astfel, un mare ajutor a venit și la procesarea automată a borderoului de la procesatorii de plăti, unde, viramentele periodice săptămânale care închid sute sau poate mii de poliție emise, sunt “stinse” automat prin detaliile existente în borderoul pe care FGO l-a procesat și l-a înțeles. Astfel, în contabilitate toate datele sunt mult mai clare și la zi, fiind eliminate soldurile de conturi ale clienților aparent neîncasaţi.
“Înainte de integrarea cu FGO, am avut o perioadă când credeam că afacerea noastră merge pe minus și am fost la un pas de a lua anumite decizii greșite. De fapt, erau date înregistrate incorect, ceea ce ştim cu toţii că apar cam în orice domeniu de activitate. Datorită FGO, am reuşit să identificăm acele erori înregistrate manual.” spune Andi Aparaschivei, Co-Founder i-Asigurare.
3. Comunicarea cu clienții
i-Asigurare beneficiază de implementarea Whatsapp Business Cloud API pusă la dispoziție de FGO.
“Toată partea de comunicare cu clienţii a fost optimizată până la un nivel în care putem spune că mai simplu de atât nu credem că se poate.” adaugă Andi.
Clientul comandă o poliţă de asigurare, plătește online cu cardul, polița se emite automat, iar clientul o primeşte pe WhatsApp, direct prin integrarea la nivel de API dintre i-Asigurare și FGO.
4. Facturi furnizori
Toate facturile de la furnizori sunt transmise automat în FGO la o adresă de e-mail dedicată. Fie că vorbim de documente PDF sau documente Scan/fotografiate, acestea sunt identificate automat în procent de peste 95%, lună de lună, atat pentru furnizorii vechi cât și cei noi și mai departe sunt transmise automat în contabilitate fără a mai fi nevoie de operare manuală.
5. Dashboard – cashflow / evoluţii conturi
“Dashboard-ul FGO ne ajută să avem o imagine de ansamblu clară asupra datelor financiare. Putem vizualiza soldul conturilor noastre bancare fără a mai fi nevoie să accesăm de câteva ori pe zi aplicațiile mai multor bănci. Lunar se încarcă automat balanța primită de la contabilitate printr-un simplu forward de email la o adresă dedicată și putem vedea într-un mod foarte intuitiv și prietenos situația conturilor contabile pe luna curentă, dar și pe lunile anterioare. ” spune Andi.
6. Analize şi rapoarte
La un nivel mai avansat, vorbim despre gestionarea afacerii şi îndeplinirea indicatorilor financiari. Practic, spune Andi, prin FGO avem transparenţă totală cu privire la vânzări şi încasări, dar şi la cheltuieli:
- Asocierea contului bancar i-Asigurare în FGO permite ca toate încasările să fie asociate cu facturile emise (poliţele vândute) şi toate plăţile efectuate să fie simplu de identificat în aplicaţie. Totodată, ştim în permanenţă soldul disponibil, fără să mai accesăm aplicaţia bancară. Având la îndemână această transparenţă financiară, ştim în orice moment unde ne situăm şi ce ajustări trebuie să facem pentru a ne îndeplini obiectivele financiare dar si pentru controlul cash-flow-ului necesar.
- Raportul la nivel de harta României ne ajută să înţelegem eficienţa campaniilor pe care le derulăm pe fiecare tip de asigurare în parte și să monitorizăm atent județele cu impact redus, respectiv să ajustăm mesajele în timp util. Putem face comparații cu perioadele trecute sau analiza detaliată până la nivel de client și poliția individuală dintr-un județ/perioadă.
7. Administrarea echipei
Indiferent că membrii echipei lucrează de acasă sau de la birou, activităţile zilnice pot fi monitorizate cu ușurință în FGO. Echipa i-Asigurare își planifică pe de o parte taskurile ce țin de desfășurarea activității, cum ar fi contactarea clienților în vederea reînnoirii poliţelor de asigurare, iar pe de altă parte planifică taskuri organizatorice.
Lasă un răspuns