Mediul de afaceri este impredictibil și în continuă schimbare. De aceea este necesar să analizezi în permanență performanța afacerii tale pentru a identifica ce funcționează și ce nu. Cum poți face acest lucru?
Verifică în permanență situația financiară
Când vine vorba de a măsura succesul unei afaceri mici, primul lucru la care trebuie să te gândești este: câți bani generează în raport cu cheltuielile aferente. Indiferent că ți-ai transformat pasiunea în business sau pur și simplu ai profitat de o oportunitate, banii sunt cei mai importanți în antreprenoriat. Fără ei, businessul pică. Cu ajutorul lor te poți dezvolta și atinge obiective. Iată câteva întrebări la care să te gândești: Câți bani generează afacerea ta lunar? Dar zilnic? Reușești să îți acoperi toate cheltuielile?
Intră în contul tău FGO și fii la curent cu situația financiară a firmei tale:
- Venituri (facturi emise) – poți vedea cât ai vândut într-o anumită perioadă
- Cheltuieli (facturi furnizori) – dacă folosești FGO pentru organizarea facturilor de la furnizori, știi ce cheltuieli lunare are firma ta
- Încasări – ai o evidență clară asupra banilor pe care îi încasezi, atât cash, cât și prin bancă
- Facturi neîncasate – știi dintr-o privire cât ai de încasat și de la cine, care clienți au întârziat cu plata, fără să rătăcești printre facturi și încasări
- Cash Flow – în Registrul de casă din FGO poți ține evidența intrărilor și ieșirilor de numerar din firma ta
- Analiza balanței contabile – tu încarci PDF-ul de la contabil, FGO îți afișează interpretarea grafică
💡 FGO citește datele din balanțele contabile și le afișează în grafice ușor de urmărit. Astfel, ai o privire de ansamblu și înțelegi cu ușurință indicatorii afacerii tale.
Verifică satisfacția clienților
În cazul în care clientul nu este mulțumit după ce a intrat în contact cu produsele sau serviciile tale, șansele de a mai cumpăra de la tine sunt aproape inexistente.
Cum poți măsura satisfacția clienților? Poți lua în considerare diverse sondaje sau chestionare pe care să le transmiți clienților tăi după o perioadă de la livrarea comenzii.
Verifică media noilor clienți
Dacă știi câți clienți noi vin la tine într-o anumită perioadă de timp este ușor să măsori succesul afacerii tale și să anticipezi creșterea economică. Dacă afacerea ta stagnează la aceeași clienți este posibil să ai nevoie de o nouă strategie de marketing.
Măsoară performanța angajaților
Angajații au un rol important în dezvoltarea afacerii. De aceea este recomandat să le măsori atât performanța, cât și gradul de satisfacție la locul de muncă. Pe de altă parte, astfel de analize îi ajută pe angajați să cunoască ce au de îmbunătățit, iar pe tine ca angajator să cunoști volumul lor de muncă, provocările zilnice sau ceea ce îi motivează.
Fii la curent cu ceea ce se întâmplă în piață
Uneori este nevoie să urmărești trendurile din piață pentru a măsura succesul afacerii tale. Dacă atât tu, cât și competitorii tăi sunteți în declin, atunci înseamnă că se întâmplă o modificare la nivelul pieței. Reducerea profitabilității ar putea fi un moment prielnic pentru introducerea de noi produse dacă cererea pentru cele existente este diminuată.
De asemenea, pot exista situații când tu înregistrezi rezultate nesemnificative, pe când cei din competiție sunt în avantaj. În acest caz este momentul să schimbi ceva.
Evaluează-ți propriile așteptări
Cum te simți cu privire la activitatea ta? Potrivit Gallup , 55% dintre antreprenori sunt mulțumiți de faptul că sunt proprietari de mici businessuri. S-ar putea să nu te gândești la asta, dar evaluarea stării tale de bine este importantă în determinarea succesului afacerii și este direct proporțională cu motivația, forța de muncă sau puterea de a face față stresului și eșecului.