Oricine poate demara o afacere, dar nu oricine poate trece de primii ani de anterprenoriat. Conform studiilor, 20% dintre întreprinderile mici eşuează în primul an de activitate, 30% în al doilea an, iar 50% după primii cinci ani de activitate. Cu alte cuvinte să fii antreprenor de cursă lungă nu este uşor, iar dacă ai ajuns acolo te felicităm şi te provocăm să îţi împarţi cu noi experienţa. Dacă nu ai ajuns acolo, dar te pregăteşti, iată câteva sfaturi utile.
Raportează-te corect la primii ani de antreprenoriat
Primii 3 ani de antreprenoriat sunt destul de dificili. Pe bună dreptate se mai numesc şi ani de supravieţuire. În această perioadă este extrem de important să fii foarte chibzuit în acţiunile pe care le întreprinzi şi mai ales în investiţiile pe care le faci. Să nu investeşti toţi banii tăi, toată energia ta pentru că până şi cel mai bun plan de afaceri sau cea mai inovativă idee pot fi date peste cap de întâmplări neprevăzute. Iată, de exemplu efectul Covid.
Aşadar, în primii 3 ani ar trebui să înţelegi foarte bine cum funcţionează nişa ta, cum arată piaţa, competitorii, care este profilul clienţilor, cum se desfăşoară lucrurile în domeniu, în general.
Nivelul de implicare este direct proporţional cu creşterea businessului
În primul rând este necesar să fii conectat 100% la businessul tău, iar prin conectare ne referim nu doar la ceea ce se întămplă în interior, ci şi la piaţă, la ceea ce se întâmplă în jurul businessului în general. Apoi este important să întelegi că noţiunea de antreprenor part time şi de succes nu există decât în ofertele promoţionale ale celor care îţi promit că te învaţă cum să devii milionar în 10 zile.
Aşadar, cu cât vei munci mai mult, cu atât şansele către a dezvolta o afacere de succes vor fi mai mari. Iar prin multă muncă, ne referim la faptul că multe voci antreprenoriale susţin că săptămâna lor de lucru înregistrează între 60 şi 95 de ore.
Acordă o mare atenţie situaţiilor “problematice” clasice, cum ar fi
Evenimente personale: divorţ, decese în familie sau orice alt tip de suferinţă personală cu siguranţă îţi vor redirecţiona atenţia. Încearcă să nu te laşi influenţat prea mult sau fă tot posibilul pentru a le separa. O săptămână departe de afacerea ta te poate costa mult.
Angajaţi neperformanţi: din păcate efectele unor astfel de angajaţi nu se văd din prima lună, ci de regulă abia în 5-6 luni din momentul angajarii, timp în care pierderile pot fi colosale, ba chiar te pot scoate din joc. Alege cu mare atenţie angajaţii chiar dacă asta înseamnă costuri salariale mai ridicate. În timp, investiţia se amortizează prin calitatea muncii angajatului respectiv.
Oameni cheie care aleg să plece: fă tot posibiliul să-ţi pui procedurile la punct pe măsură ce oamenii cheie se ocupă de aspectele importante ale businessului. Nu aştepta momentul în care au plecat pentru că rişti să ajungi în situaţii în care nu vei şti ce să-i înveţi pe angajaţii care vin.
Cash flow: aceasta este este o problemă care poate scoate din joc şi antreprenori de cursă lungă, nu doar pe cei din startup-uri. Încearcă să-ţi pregăteşti din timp planurile de backup pentru situaţiile în care clienţii ar putea să nu te plătească la timp.
Strategiile de marketing: mulţi bani investiţi, pe rezultate infime. Din păcate mulţi antreprenori la început de drum îţi aleg greşit fie canalele de marketing, fie oamenii cu care colaborează. Având în vedere că o sumă importantă din investiţie merge de regulă către promovare este important să alegi corect. Fă-ţi bine temele şi lucrează întotdeauna cu profesionişti. De asemenea, nu te aştepta ca succesul sau vânzările să curgă peste noapte.
Tactici de succes pe care le poţi aplica
- Urmăreşte periodic cum creşte piaţa, înţelege industria şi care este durata de viaţă a produselor pe care le vinzi.
- Urmăreşte de la an la an cât ai crescut tu vs cât au crescut competitorii tăi.
- Nu-ţi pierde entuziasmul. Indiferent cât de dificil ar fi încearcă să rămâi mereu optimist(ă), să-ţi cauţi alte modele de antreprenori care activeză sau au activat în aceeaşi nisă, să le urmăreşti parcursul şi să le copiezi determinarea. De asemenea, nu uita că cele mai valoroase insighturi nu le vei opţine atunci când totul merge perfect, clienţii sunt fericiţi sau comenzile curg, ci pe fondul unor situaţii dificile. Cele mai multe informaţii le vei obţine din provocări.
- Investeşte în tine. Ascultă podcasturi, urmează cursuri, mergi la evenimente şi fă mult research. Caută întodeauna să afli cine este persoana care îţi livrează o informaţie, ce parcurs profesional are şi mai ales ce a făcut notabil pentru industria în care şi tu activezi.
Completează lista printr-un comentariu. Spune-ne şi tu ce tactici urmăreşti pentru a creşte succesul tău profesional şi al companiei pe care o manageriezi.
Lasă un răspuns