Inteligența artificială reprezintă încă un subiect controversat, care generează mare anxietate și reticență pe de-o parte, dar și orizonturi pozitive și obiective de creștere pe de altă parte.
Din perspectivă de business, AI-ul poate aduce schimbări semnificative în modul în care companiile operează, poate îmbunătăți livrarea de produse sau servicii către clienţi şi chiar poate remodela strategiile competitive.
Concret, iată cum poate AI-ul să influențeze companiile viitorului apropiat:
Automatizare
Spre disperarea unora, dar spre salvarea altora, multe procese repetitive sunt automatizate, ceea ce creşte eficienţa operaţională şi scade timpul efectiv de lucru. Acest lucru poate duce la reducerea anumitor locuri de muncă, dar deschide noi oportunităţi pentru activităţile creative sau spre învăţarea de noi aptitudini.
Analiza datelor
Pentru cei care aleg să folosească toolurile de AI în favoarea lor, tot procesul de analiză a datelor, ca strategie în luarea deciziilor de business, devine un atu excelent. Cu ajutorul algoritmilor de învăţare, AI-ul poate analiza volume impresionante de date şi oferi insight-uri şi previziuni specifice. Astfel, companiile pot utiliza aceste informaţii pentru a lua decizii bine informate în ceea ce priveşte strategiile de afaceri, strategiile de marketing, gestionarea stocurilor, logistică, etc.
Alinierea serviciilor sau produselor cu clienţii finali
AI-ul îi ajută pe cei din vânzări sau marketing să ajungă la clienţi prin recomandări personalizate şi adaptate, iar asta nu duce către un consumerism impulsiv, ci dimpotrivă, către creşterea satisfacţiei clienţilor şi fidelizarea acestora.
Gestionarea stocurilor şi reducerea risipei alimentare
Da, datorită analizei datelor şi modelelor de consum, AI-ul poate ajuta companiile să-și optimizeze strategia de aprovizionare. Anticipând cererea, evident se reduce şi risipa se eficientizează şi costurile, dar şi stocurile.
Creşterea securităţii şi prevenirea fraudelor pe internet
Investiţiile în securitatea datelor sunt impresionabile, iar AI-ul poate fi utilizat pentru a detecta modele suspecte în comportamentul utilizatorilor sau în tranzacțiile financiare, ajutând astfel la prevenirea fraudelor și la îmbunătățirea securității în general.
Creşterea competitivității
Probabil că nu există un moment mai prielnic în istoria de business pentru a inova, a creşte şi a te diferenţia de ceea ce există pe piaţă deja. AI-ul stimulează inovaţia prin facilitarea cercetării, dezvoltării de noi produse, servicii şi modele de business.
Transformarea locurilor de muncă
Sunt foarte multe voci care, într-o notă pesimistă, reclamă faptul că AI-ul contribuie la pierderea multor locuri de muncă. Dacă privim toată această mişcare cu un singur ochi,
putem spune că multe locuri de muncă vor fi, cel mai probabil, înlocuite de soluţiile de automatizare. În acelaşi timp însă, AI-ul deschide o mulţime de noi posibilităţi, oportunităţi de învăţare, adaptare şi, nu în ultimul rând, contribuie la alocarea resurselor şi utilizarea energiei acolo unde este cu adevărat necesar.
Managementul riscului
AI-ul poate analiza datele pentru a identifica riscurile și oportunitățile potențiale, ajutând companiile să ia decizii mai informate și să atenueze riscurile înainte ca acestea să escaladeze. Să luăm exemplul unei companii care operează în agricultură. Monitorizarea culturilor prin intermediul dronelor şi analiza datelor în timp real, cu siguranţă pot ajuta în luarea deciziilor imediate în cazul în care plantele sunt infestate cu un anumit parazit, iar exemplele sunt nenumărate.
Cu alte cuvinte, AI-ul joacă în acest moment un rol extrem de important în modul în care companiile îţi desfăşoară activitatea, iar pentru cei care îmbrăţişează această tehnologie, companiile se vor putea diferenţia prin creşterea eficienţei, inovaţiei şi competitivităţii.
Lasă un răspuns