Având în vedere că virusul se răspândeşte agresiv, iar situaţia înregistreză noi date din minut în minut, pe umerii multor mici businessuri se aşterne nesiguranţa. Ce se va întâmpla mâine, când se va încheia, ce efecte va avea asupra afacerilor din România, se instaurează o criză economică globală sau nu? Sunt întrebări pe care toţi ni le punem, dar la care specialiştii şi noile studii nu ne oferă răspunsuri concrete. Aşa că nu avem decât să aşteptăm, dar nu cu mâinile încrucişate. Iată aşadar ce măsuri poţi lua pentru a-i atenua efectele, proteja angajaţii şi a păstra legătura cu clienţii tăi.
Implementeză telemunca
Dacă tipul businessului îţi permite, implementeză telemunca. Există o mulţime de instrumente gratuite pe care le poţi folosi astfel încât să rămâi în contact permanent cu echipa ta. De exemplu, Microsoft Teams, îţi pune la dispoziţie de la mijloace de comunicare prin chat sau video, până la aplicaţii de productivitate sau administrare.
Totodată, încearcă să menţii expunerea la minimum. Amână întâlnirile sau ia în calcul desfăşurarea lor în spaţiul virtual.
Dacă activitatea de business nu îţi permite să implementezi telemunca, poţi apela la împărţirea angajaţilor pe ture astfel încât să minimizezi întâlnirile fizice între ei şi să reduci numărul de persoane aflate în clădire în acelaşi timp. Pune-le la dispoziţie soluţii de dezinfectare şi afişează măsurile de protecţie de care să ţină cont (igienă corectă, evitarea contactului fizic, strângerea mâinilor, etc.)
Comunică în mod transparent cu clienţii tăi
Indiferent din ce poziţie, această criză suntem nevoiţi să o trecem împreună, aşa că încearcă să fii transparent cu privire la provocările la care businessul tău este expus.
În acelaşi timp, informează-i cu privire la măsurile pe care le iei pentru a preveni răspândirea virusului: protocol de igienizare, autoizolare, carantină, munca pe ture, închiderea birourilor pentru dezinfectare. Oamenii au nevoie să ştie că celor din jur le pasă, iar antreprenorii au nevoie de exemple.
Mută vânzările în spaţiul online
Dacă îţi inchizi magazinul fizic, încearcă să găseşti soluţii atât pentru ca angajaţii tăi să nu rămână fără o sursă de venit, dar să şi păstrezi legătura cu clienţii tăi. Evident că dacă nu vinzi produse de interes (alimente, produse de igienă) şansele ca vânzările tale să explodeze sunt foarte mici. Totuşi, ia în calcul că mulţi oameni sunt prezenţi în mediul online în această perioadă, iar campaniile de awareness te-ar putea aduce mai aproape de ei.
Creează “oferte” online
Dacă afacerea ta are deja componentă de comerţ online, aminteşte-le clienţilor că îşi pot face cumpărăturile pe website. Poţi întări aceste mesaje cu reduceri, cupoane cadou, transport gratuit sau alte beneficii.
Dacă deţii un business bazat pe servicii (restaurant, salon de înfrumuseţare) poţi încerca să vinzi online cupoane / carduri care să fie folosite atunci când perioada de restricţii se va încheia. Dacă ai clienţi fideli, care îţi apreciază munca, şansele ca ei să-ţi şi întindă o mână de ajutor sunt mari.
De asemenea, multe restaurante îşi continuă activitatea preluând comenzi online sau la telefon şi livrează la domiciliu. Sălile de fitness continuă să îşi ţină clasele online sau prin live streaming. Astfel de clase se pot adresa atât clienţilor care au deja abonamente încheiate, cât şi celor care stau acasă în această perioadă şi au nevoie de mişcare. Acestea pot fi soluţii salvatoare şi pentru tine.
Concentrează-ţi şi mai mult atenţia pe serviciile de relaţii cu clienţii
Probabil că deja oferi suport clienţilor pe telefon, chat şi email, însă acum este momentul să acorzi o atenţie şi mai mare clienţilor tăi. Asigură-te că pot intra în contact cu tine oriunde s-ar afla. Nu uita că este o perioadă în care îşi petrec mult timp pe reţelele social media. Verifică constant mesajele primite sau setează notificări.
Planifică pe termen lung
Cu toate că sunt ţări în care virusul pare să înceapă să fie în control, nu avem certitudinea că modelul se va replica sau că nu va avea efecte pe termen lung. Potrivit SmallBiz Trends 27% dintre businessuri se aşteaptă ca COVID-19 să aibă un impact moderat spre mare asupra veniturilor lor. Alte 30% se aşteaptă ca virusul să aibă un impact de la moderat spre mare asupra lanţului de aprovizionare.
Vorbeşte constant cu furnizorii, investitorii, partenerii şi căutaţi împreună soluţii pentru a implementa măsuri de protecţie a afacerilor.
Tu ce măsuri ai implementat pentru a face faţă situaţiei? Împărtăşeşte-le în comentarii cu ceilalţi utilizatori FGO!
Lasă un răspuns