Mai sunt câteva zile și începe sărbătoarea reducerilor mult așteptate: Black Friday. Iar dacă nu ai reușit încă să pui totul la punct, iată câteva sfaturi care ar putea să te ajute:
Începe promovarea din timp
Chiar dacă Black Friday durează o singură zi, este indicat să începi din timp promovarea produselor. Înștiințează-ți consumatorii că ai oferte de nerefuzat pe care urmează să le pui la dispoziția lor și asigură-te că transmiți foarte clar ziua sau perioada de reduceri.
Deși Black Friday are loc în mod normal în vinerea de după Ziua Recunoștinței*, majoritatea magazinelor, cel puțin în România, au început să organizeze deja această sărbătoare a reducerilor, iar multe dintre ele acordă reduceri chiar și pe o perioadă mai mare de o zi. Prin urmare, pentru a fi vizibil și a-ți atinge scopul în vânzări ar fi bine să folosești cât mai multe canale și tactici de promovare. De exemplu:
- Landing Page dedicat Black Friday pe care să-l optimizezi SEO din timp
- Campanii de PPC
- Email marketing (întrucât toate inboxurile abundă acum în oferte de Black Friday, încearcă să găsești un subject line care să fie cu adevărat creativ pentru a atrage atenția).
*Ziua Recunoștinței este o sărbătoare americană ce are loc în a patra zi de joi din luna noiembrie.
Pregătește-ți promoțiile cu temele făcute
Indiferent că lucrezi cu furnizori sau cumperi produsele ce urmează a fi vândute, încearcă să urmărești trendurile și produsele cele mai populare din anii precedenți. Cu siguranță nu îți dorești să achiziționezi produse de care nimeni nu este interesat.
Citește analizele cu privire la Black Friday, urmărește reclamele TV, conturile de social media pentru a-ți forma o idee despre ce caută românii. De exemplu, în ultimii ani, în topul vânzărilor s-au numărat produse din gamele:
- IT&C – în special televizoare și smartphone-uri
- Fashion
- Retail (jucării, cosmetice și alte lucruri pentru casă)
Asigură-te că ai suficiente produse pe stoc
Asigură-te că ai suficiente produse disponibile pe stoc, astfel încât să faci față comenzilor. Chiar dacă folosești un sistem de afișare a articolelor disponibile, ar fi păcat să ratezi clienți.
Asigură-te că firma de curierat livrează la timp
Deși livrarea efectivă a produselor depinde de firma de curierat, orice întârzieri se pot răsfrânge negativ asupra imaginii firmei tale. În plus, întârzierile pot genera și refuzul coletului, mai ales dacă plata se face ramburs. Ce poți face:
- Ia în calcul mai multe companii de livrare;
- Redu taxele de expediere sau furnizează transport gratuit, cea din urmă fiind varianta ideală, dacă suma produselor vândute îți permite acest lucru;
- O altă idee este să informezi clientul încă din momentul comenzii despre faptul că este posibil ca firma de curierat să aibă întârzieri din cauza perioadei aglomerate;
- Urmărește chiar tu comenzile și livrarea lor și contactează-ți clientul atunci când există întârzieri;
- Dacă un client te contactează pe motiv ca a întârziat coletul, oferă-te să îl ajuți și să afli statusul livrării, în loc să îi spui să contacteze firma de curierat.
Creează relații care să dureze pe termen lung
Black Friday și în general campaniile de reduceri reprezintă o ocazie ideală pentru a crea relații cu clienți noi, care nu au mai interacționat până acum cu brand-ul sau magazinul tău. Prima achiziție creează întotdeauna o portiță pentru altele, de aceea este important cum gestionezi primele comenzi. Ce poți face:
- Respectă promisiunile;
- Oferă clienților o reducere pentru o viitoare achiziție;
- Oferă produse care să respecte descrierile;
- Oferă suport și atenție fiecărui client, indiferent de valoarea comenzii.
Și pentru că distracția nu se încheie odată cu Black Friday, ci abia când tragi linie și îți faci socotelile, iată cum te poate ajuta FGO în perioada Black Friday sau în orice altă campanie de reduceri:
- Poți integra FGO cu contul tău eMag Marketplace pentru emiterea automată a facturilor aferente comenzilor din eMag; factura se va atașa automat comenzii, ajungând astfel și în contul clientului;
- Poți integra magazinul tău online cu FGO prin api-ul pus la dispoziție (sau prin modulul Prestashop/WooCommerce) și, astfel, facturile clienților tăi se vor emite automat; Poți genera AWB direct din FGO;
- Vezi în timp real cât ai vândut și ai o imagine cât mai clară asupra modului în care evoluează campania ta;
- Cantitățile produselor se actualizează automat atunci când se emite o factură. Astfel, în cazul în care campania se desfășoară pe mai multe zile, poți suplimenta stocurile din timp;
- Procesezi automat extrasele bancare, de la mobilPay, EuPlătesc.ro, eMag Marketplace, borderourile de la curieri și vezi rapid care comenzi au fost încasate și care nu.
Lasă un răspuns