Atunci când nu cunoşti cheltuielile firmei, îţi este aproape imposibil să le optimizezi, să faci planuri de investiţii sau să economiseşti bani pentru situaţii de criză.
Monitorizarea cheltuielilor îţi oferă o imagine clară a nevoilor firmei şi astfel poţi lua decizii care să te ajute să îţi dezvolţi afacerea. Însă urmărirea datelor necesită timp şi, de cele mai multe ori, este nevoie de un expert pentru interpretarea lor.
Din acest motiv, în FGO am dedicat o secţiune specială care te ajută, pe de o parte, să ţii evidenţa banilor din firma ta şi, pe de altă parte, să înţelegi cu uşurinţă cheltuielile lunare, structura şi evoluţia lor, precum şi raportarea lor la vânzările firmei tale. În plus, tot pe baza datelor pe care le salvezi în FGO, ai acces la multiple instrumente de analiză și date explicate cum ar fi indicatorii din balanţă (profit/pierdere, cheltuieli, vânzări etc.), comparaţii lunare şi evoluţii anuale.
Iată câteva dintre avantajele pe care le obţii atunci când îţi monitorizezi finanțele în FGO :
1. Ai multiple metode de salvare a datelor
În FGO vei putea ţine evidenţa atât pentru cheltuieli, cât şi pentru plăţi. Atunci când vorbim despre facturile de la furnizori, vei descoperi metode de citire automată a facturilor direct din email sau citirea automată a datelor din PDF, fără efort din partea ta. Cât despre plăţi, tot ce trebuie să faci este să conectezi contul bancar (FGO are implementat standardul PSD2), iar FGO va citi automat atât plăţile, cât şi încasările, pe care le poate asocia facturilor emise.
2. Ai claritate
Cel mai important lucru când vine vorba despre bani este să ştii necesarul lunar pentru ca firma ta să-și acopere cheltuielile. Pornind de aici, îţi vei putea seta obiective ce ţin de investiţii, de construirea unui fond de urgenţă sau a unui backup financiar pentru o perioadă de 3-6 luni. Pe baza informaţiilor pe care le salvezi în contul FGO, vei avea o imagine clară a cheltuielilor şi plăţilor, împărţite automat în funcţie de destinaţia lor: salarii, utilităţi, marketing etc.
3. Vezi progresul de la an la an
Un beneficiu major pe care îl ai atunci când lucrezi cu FGO este faptul că ai acces la analize pe perioade mari de timp. Astfel, poţi vizualiza grafic evoluţia firmei în termeni de cheltuieli / vânzări / încasări, poţi face comparaţii între ani, poţi vedea care clienţi sau produse ţi-au adus cele mai multe venituri. Astfel, poţi lua decizii care să te ajute fie să scazi cheltuielile, fie să creşti veniturile.
Bine de știut: FGO îți oferă posibilitatea să analizezi relaţia financiară cu fiecare client, să înţelegi evoluţia şi să vezi dintr-o privire dacă există sau nu restanţe de plată.
4. Identifici cheltuielile inutile
Dacă vei acorda o atenție mai mare secțiunilor Analiză plăți și Analiză facturi furnizori, cel mai probabil vei putea identifica unele cheltuieli care pot fi optimizate sau chiar eliminate.
Bine de știut: Conectează contul tău bancar în FGO, iar aplicația îți citește automat soldul, încasările și plățile, în timp real.
5. Te ajută să-ți setezi obiective mai clare
Să spunem că în momentul de față ai câţiva clienți care îți aduc o anumită sumă de bani în firmă și îți dorești să atingi un nou prag. Pe baza analizelor din FGO poţi identifica mai uşor segmentul de clienţi interesţi de produsele tale. Astfel, vei şti cui te adresezi şi îţi va fi mai uşor să iei decizii de marketing.
6. Îţi este mai uşor să deții controlul
Să presupunem că ești pasionat de tehnologie, ai abonamente pe diverse platforme din domeniu, investești constant în această zonă, dar dacă aceste achiziții nu se fac în corelație cu posibilitățile firmei și către zona ei de dezvoltare, atunci poți ajunge în situații delicate din punct de vedere financiar. Sau pur şi simplu să plăteşti nişte bani pentru produse sau servicii pe care nu le utilizezi niciodată. O privire de ansamblu asupra tuturor cheltuielilor te poate ajuta să le identifici rapid pe cele la care poţi renunta.
Monitorizează finanţele firmei în FGO şi înţelege dintr-o privire cifrele afacerii tale!
Lasă un răspuns