De la chitanțier și facturier de hârtie, la digitalizarea afacerii
Deși este la îndemâna oricărei firme, mică sau mijlocie, PFA sau PFI, gratuit în multe dintre cazuri, doar puțin peste 30% dintre operatorii economici o fac. De ce? Simplu spus, pentru că nu au încredere.
Cu toate acestea, în România, există toate premisele pentru a digitaliza complet activitatea unei firme. Și există și platformele și aplicațiile cu ajutorul cărora toată lumea să-și ușureze viața.
Măcar la nivel teoretic, o firmă își poate digitaliza de la început toate procesele operaționale și tot ce ține de contabilitate. De exemplu, cu un simplu smartphone, bonul de benzină sau factura de la furnizor, pot fi scanate și intră automat în contabilitate, fiind accesibile atât contabilului cât și antreprenorului.
Prin integrarea FGO – SAGA Software și preluarea automată a facturilor în contabilitate, am calculat că am salvat undeva între 500.000 și 1 milion de ore de muncă, eliminând dubla operare a datelor.
Valeriu Filip, co-fondator FGO
Și, totuși, doar 30% dintre companii folosesc soluții digitale
La nivel de România, există peste un milion de firme active, însă doar aproximativ 300.000 de firme folosesc o platformă digitală precum FGO.ro, pentru emiterea de facturi și gestionarea afacerii.
Reticența companiilor nu vine neapărat din costuri, mai ales că soluția FGO este gratuită pentru emiterea de facturi și transmiterea lor automată în contabilitate, ci din blocajul psihologic generat fie de neîncredere în transmiterea datelor, fie pur şi simplu din greutatea de a adopta tehnologia în sistemul cotidian de lucru.
Cu toate acestea, sunt foarte multe avantaje pentru firmele care au comerț electronic și cărora le facilităm emiterea de sute de mii de facturi venite din comenzile online fie de pe site-uri proprii, fie de pe CEL.ro și eMag.ro, eMag.hu sau eMag.bg. Toate documentele arhivei lunare sunt în FGO digitalizate și noi recomandăm utilizatorilor să nu mai tipărească nimic.
Citeşte articolul integral pe Capital.ro.
Lasă un răspuns