Telemunca este considerată încă de mulţi antreprenori ca fiind doar un trend care îşi va pierde din popularitate, dar statisticile dovedesc că lucrurile stau diferit:
- Un studiu realizat de Global Workplace Analytics a constatat că o companie poate economisi în medie 11000$/pe angajat, doar profitând de politicile de lucru remote
- Un sondaj Airtasker a raportat că un angajat remote lucrează cu 1.4 zile pe lună mai mult, decât un angajat care lucrează de la birou, suplimentându-şi astfel munca cu până la 3 săptămâni pe an.
- Fie că lucrează remote sau de la birou, 83% dintre angajaţi susţin că telemunca i-ar face să se simtă mai fericiţi
- 77% dintre angajaţi susţin că sunt mai productivi atunci când lucrează de acasă
- Procentul celor care lucrează de acasă, măcar 1 zi pe săptămână, a crescut cu 400% începând cu 2010
Iar lista poate continua. Există numeroase studii care abordează fenomenul.
Lăsând puţin la o parte tendinţele globale din ultimii ani, în această perioadă telemunca a devenit normă. Iar dacă tranziţia va fi temporară sau permanentă rămâne de văzut. Totuşi, indiferent de părerile tale cu privire la munca de acasă, dacă momentan ai angajaţi în această situaţie este necesar să îi ţii motivaţi, productivi şi ancoraţi în realitatea companiei.
70% dintre engagementul angajaţilor este strâns legat de management, potrivit Gallup. Putem spune aşadar, ca managementul reprezintă o cauză directă a implicării, motivaţiei sau frustrării la locul de muncă. Prin urmare, dacă eşti cu adevărat interesat să îţi ţii productivi angajaţii care lucrează de acasă trebuie să înţelegi că nu este suficient să verifici dacă lista de sarcini este respectată. |
6 moduri prin care îţi motivezi angajaţii care lucrează de acasă
Foloseşte instrumentele potrivite
Dacă echipa ta nu foloseşte instrumentele potrivite pentru a comunica şi colabora eficient este timpul să intervii. Există o mulţime de aplicaţii de colaborare dintre care poţi alege astfel încât să îţi gestionezi echipa de la distanţă. Printre cele mai populare se numără Slack, Zoom, InVision, Trello sau Zapier.
Pune la punct o strategie de comunicare
De unde poţi începe pentru a crea o strategie eficientă de comunicare? Iată câţiva paşi simpli, dar care necesită consecvenţă:
- Stabileşte obiective de performanţă săptămânale, lunare, anuale
- Fii clar în cerinţe, deadlineuri şi aşteptările pe care le ai de la angajaţi
- Stabileşte canalele de comunicare (atât pentru discuţii one to one, cât şi pentru şedinţe, feedbackuri) şi folosiţi-le doar pe alea
Nu fă rabat de la întâlnirile video
În condiţiile în care 50% din ceea ce transmitem se realizează pe cale nonverbală, managerii sunt nevoiţi să îşi ajusteze comunicarea astfel încât să-şi ţină angajaţii motivaţi, chiar dacă nu îi văd de la 9 la 5 pentru 5 zile pe săptămână. Să le analizezi reacţia atunci când apar noi proceduri de lucru, să discutaţi despre performanţă sau să ceri feedback video îţi va oferi mult mai multe informaţii decât în scris sau într-ul apel telefonic.
Cere feedback şi creează o relaţie bazată pe încredere
Au angajaţii tăi încredere că poţi manageria eficient echipa de la distanţă? Iar tu ai încredere că angajaţii tăi îşi vor trata munca cu maximă seriozitate?
Să construieşti relaţii solide nu este dificil, dar este necesară implicare constantă, creativitate şi deschidere. Cu cât vei oferi feedback mai des, cu atât vei putea aborda mai rapid problemele şi provocările cu care se confruntă angajaţii tăi, iar asta ajută la creare unei relaţii solide, bazate pe încredere.
Ascultă-ţi aşadar angajaţii şi asigură-te că vocea lor este auzită constant. Cere feedback oricând şi pentru orice. De exemplu, despre cum pot fi fi îndeplinite obiectivele companiei, cum puteţi îmbunătăţi satisfacţia clienţilor, cum puteţi dobândi noi cunoştinţe sau ce activităţi distractive puteţi face împreună.
Atenţie: Nu este suficient să asculţi, ci să şi implementezi ideile bune. La fel cum este important să nu astepţi evaluarile anuale pentru a cere şi oferi feedback.
Recunoaşte-le efortul şi realizările
În contextul actual, un sistem de recompensă bazat pe beneficii financiare este minunat, dar nu este singura cale de a-ţi manifesta recunoştinţa şi motiva angajaţii. Împărtăşeşte cu ei un feedback pozitiv din partea unui client, arată-ţi aprecierea atunci când un proiect merge bine, recunoaşte-le efortul şi implicarea nu doar atunci când totul merge perfect.
Să îţi arăţi recunoştinţa este un mod simplu, dar de efect în motivarea angajaţilor care lucrează remote şi nu numai. Studiile dovedesc că angajaţii sunt mai puţin motivaţi de bani, decât de „lucrurile mărunte” precum recunoaşterea ideilor şi sugestiilor sau oportunităţilor de dezvoltare.
Implementează jocuri şi activităţi de echipă
Prin realizarea unor activităţi distractive în echipă încurajezi relaţiile sănătoase de muncă, iar asta conduce către o mai mare retenţie, productivitate, mai multă satisfacţie şi fericire generală a angajaţilor.
În mod normal angajaţilor care lucrează de acasă le este mai greu să creeze relaţii cu colegii. Prin urmare managerilor le revine sarcina de a găsi modalităţi de conectare, comunicare care să se materializeze în construirea încrederii şi sentimentului de includere în echipă.
Sursă articol: Connecteam
Lasă un răspuns