3 situații de business pe care să le eviți în 2019

Antreprenoriatul vine la pachet cu multe satisfacții, dar și cu mult stres. Pe lângă atragerea clienților, creșterea satisfacției lor, menținerea implicării angajaților, să fii antreprenor înseamnă să iei mereu decizii. Uneori poate funcționa buna intuiție pentru a lua o decizie corectă, însă în majoritatea cazurilor ai nevoie de date concrete pe care să te bazezi atunci când alegi o direcție sau alta.

Iată câteva situații nedorite pe care le poți evita în 2019 cu ajutorul informațiilor pe care le ai la dispoziție în FGO.

Cheltuieli prea mari sau plăți întârziate

Sfat: urmărește-ți cheltuielile în FGO și vezi de unde anume poți economisi, dacă este cazul.

Ne este clar că fără cheltuieli o firmă nici nu poate funcționa, nici nu se poate dezvolta, dar o analiză detaliată a lor și o gestiune eficientă a banilor îți va asigura un traseu mai lin către succes. În dashboardul FGO Analiză pe cheltuieli poţi înţelege dintr-o privire încotro se duc cei mai mulţi bani din firma ta. Analizează, controlează, economisește și investește.

Dacă afacerea ta implică și accesarea unui credit sau rate la furnizori, bine ar fi să să nu ratezi scadențele pentru că penalitățile se adună. O bună soluție ar fi să îți automatizezi plățile lunare, acolo unde se poate. Astfel salvezi timpul dedicat fiecărei plăți manuale și garantat scapi de stresul plăților uitate sau întârziate.

Indulgență prea mare față de clienți

Sfat: setează generarea automată de notificări în FGO pentru clienții cu scadențe depășite.

O altă greșeală pe care ar fi bine să o eviți în 2019 este ”bunăvoința” cu care îți tratezi clienții când vine vorba de încasarea facturilor întârziate. Chiar dacă tu îți imaginezi că le faci o favoare sau că demonstrezi empatie față de eventualele impasuri financiare cu care se confruntă, adevărul crunt este că dacă tu ai facturi neîncasate, nici tu nu îți vei putea onora plățile la timp.

În dashboardul FGO vezi rapid facturile neîncasate și îți poți notifica clienții atunci când există solduri restante.

Prea puțin timp pentru dezvoltare

Sfat: salvează timp cu funcțiile FGO precum facturarea recurentă automată, calcule automate, pontaj electronic, sincronizarea cu contabilitatea și altele.

Oricât de mult ți-ai dori să controlezi totul, să te ocupi și de clienți și de produs și de treburile administrative, cel mai sănătos pentru afacerea ta ar fi să încerci să delegi anumite responsabilități sau să cauți modalități de automatizare a taskurilor. Și asta pentru că în timp ce tu încerci să răspunzi la 10 emailuri către furnizori, alți antreprenori testează noi tehnologii sau caută noi modalități de dezvoltare a afacerii. Dezvoltarea stă la baza oricărui business de succes, iar dacă nu urmezi trendul, riști să rămâi în urmă. Propune-ți ca în 2019 să îți acorzi timp și să ai cel puțin un obiectiv de creștere a afacerii tale.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *