8 reguli de facturare care să consolideze relația cu clienții tăi

Există situații în care încasarea unei facturi este mai dificilă decât munca pe care tocmai ai prestat-o. Iar urmărirea plăților întârziate pare să semene mai mult cu jocul de-a șoarecele și pisica. Știm, astfel de situații ne dau și nouă bătăi de cap, vă dau și vouă și cu siguranță nu le putem evita în totalitate. Totuși, există ceva ce putem noi face, ca mici businessuri pentru a ne încasa mai rapid facturile?

Ei bine, există câteva reguli care te pot ajuta să formezi și să întreții relații eficiente cu clienții, care să conducă la încredere, colaborări repetate, recomandări și, evident, plăți mai rapide. Poți începe cu câteva reguli simple:

Alege o soluție eficientă de facturare online

În primul rând, folosește o soluție de facturare care să te ajute nu doar să emiți facturi, ci să le și gestionezi și mai ales să poți transmite cu ușurință e-facturile la ANAF. Astfel poți salva timp și vei evita neplăceri de ordin organizatoric, cum ar fi pierderea facturilor sau chitanțelor.

Asigură-te că soluția de facturare online îți permite să îți personalizezi facturile astfel încât să iasă în evidență, cum ar fi posibilitatea de a adăuga logo-ul, de a shimba culorile, fontul sau de a insera o urare de sărbători. Dacă arunci o privire pe câteva facturi pe care le primești, îţi vei da seama că majoritatea au un stil anost și deloc personalizat. Iar puțină atenție la design, cu siguranță nu trece neobservată.

EMITE FACTURI PERSONALIZATE CU FGO

Notează clar termenii și listează serviciile

O factură NU ar trebui să conțină niciodată surprize pentru clienții tăi. Cu alte cuvinte, atunci când o factură ajunge în inboxul clientului, ar trebui să conțină suma de plată, cum, când ar trebui să fie plătită și serviciile efectuate / ore lucrate / produse livrate, așa cum au fost stabilite în timpul procesului de negociere sau conform prețului comunicat în momentul achiziției.

Atunci când o factură conține surprize, cum ar fi costuri ascunse, clientul va fi mai retincent în efectuarea plății, iar încrederea, în mod clar, va fi zdruncinată.

Creează reguli și respectă-le

Creează un set de reguli și nu te abate de la ele. De exemplu, dacă ai emis o factură cu ”termen de plată de 30 de zile”, nu o emite pe următoarea cu ”plată la primire” pentru că nu vei genera altceva decât confuzie. Dacă este neapărat necesar să faci o modificare în modalitatea de facturare, anunță clientul înainte. Așa vei da dovadă de profesionalism și atenție față de oamenii cu care colaborezi.

Oferă datele de contact

Indiferent că trimiți o factură unui client cu care colaborezi pentru prima oară sau unuia cu care colaborezi de 10 ani, furnizează datele de contact. Este o modalitate simplă prin care clientul poate ajunge la tine, în cazul în care întâmpină o problemă cu factura.

O factură ar trebui să conțină întotdeauna cel puţin numele companiei, numărul de telefon, adresa și e-mailul.

Asigură o modalitate de plată facilă

Atunci cand alegi metodele de plata pe care le pui la dispoziția clienților tăi, trebuie să iei în calcul o serie de aspecte:

  • comoditatea și ușurința cu care clienții pot plăti
  • timpul în care banii ajung la tine (număr de ore, zile)
  • comisioanele plătite de tine sau clienții tăi

Trebuie să ții cont și de faptul că, în prezent, procentul celor care optează să plătească online este în creștere, această metoda de plată fiind din ce în ce mai folosită. În 2017 între 12-14% dintre români au ales să plătească online, valoarea tranzacțiilor ridicându-se la 1,1 miliarde de euro. Avantajele ei sunt atât de partea clienților tăi, cât și a ta. Pentru clienți este mult mai ușor să efectueze o plată online, decât să se deplaseze, de exemplu, la poștă. Astfel cresc șansele de a efectua plata mai rapid, iar banii intră direct în contul tău.

a efectua plata mai rapid, iar banii intră direct în contul tău.
În FGO Premium poți conecta contul tău mobilPay pentru a încasa online facturile emise în FGO. Astfel poți afișa linkului de plata online pe factură. În plus, FGO poate procesa automat extrasele bancare și astfel știi exact care facturi au fost încasate și care nu.

Spune ”te rog” și ”mulțumesc”

S-a constatat că facturile care conțin o simplă formulă de tipul “vă rugăm să achitați factura dvs. în termen de” sau “vă mulțumesc pentru colaborare”, crește procentul facturilor plătite la timp cu 5%.

Se spune, de asemenea, că politețea ajută la stabilirea și consolidarea relațiilor. Iar atunci când vei avea o relație solidă cu un client, el va fi dispus să plătească rapid.

În FGO Premium poți personaliza conținutul emailurilor pe care le transmiți atunci când trimiți factura către client sau atunci când trimiți o informare despre scadenţă. Descarcă ghid PDF

Cere plată în avans pentru proiecte mai mari

Ai un client care dorește să lucrezi la un proiect amplu, care îți va lua mult timp? Nu ezita să-i ceri o parte din plată în avans. Poți cere 10% sau chiar 50% din valoarea proiectului.

Notifică întârzierile de plată într-un mod politicos

Atunci când un client nu își respectă angajamentele de plată este datoria ta să-i reamintești. Acordă atenție, însă, la forma mesajului pe care îl trimiți. Nu uita că politețea îți asigură relații strânse, pe termen lung.


Publicat

în

de către

Etichete:

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *