Afacerea de tip dropshipping. Ce înseamnă, ce avantaje și ce dezavantaje are

Dropshippingul este un model de afaceri pe care magazinul tău online îl poate adopta, fără a deține un stoc de marfă. În momentul în care clientul plasează o comandă, furnizorul va livra produsele din depozit, direct la ușa clientului. Practic, tu ca antreprenor într-un business de tip dropshipping nu vei depune niciun efort cu privire la depozitarea, ambalarea, livrarea produselor.

Cum funcționează

Într-un model de business de tip dropshipping exsită trei pioni principali: producătorul / furnizorul, comerciantul (cu magazinul lui online) și clientul. În acest context, rolul producătorului /furnizorului este unul semnificativ:

  • Creează / furnizează produsul
  • Ține evidența stocului
  • Expediază produsul către client, în numele comerciantului
  • Înlocuiește produsele defecte
  • Vinde produsul la preț de engros, iar stocurile nevândute sunt doar problema lui

Comerciantul vinde produsele pe propriul site, sub propriul brand, fiind responsabil pentru întreg procesul de comercializare, inclusiv gestionarea întrebărilor și reclamațiilor clienților. Cu alte cuvinte: alege cu responsabilitate producătorul pentru că ”toate oalele în capul tău se sparg” și imaginea magazinului tău este în joc.

În cele din urmă, clientul cumpără produsele, prin intermediul tău, dar le primește de la producător / furnizor. Iar în cazul în care apar probleme, tu ești cel contactat.

Avantaje

Investiții reduse: Probabil că cel mai mare avantaj al acestui model de business este capitalul necesar pentru a demara afacerea. Practic, ai nevoie de bani pentru lansarea magazinului online, dar nu și pentru a investi într-un stoc de marfă. În momentul în care clientul plasează comanda pe site-ul tău, tu plătești produsul la producător.

Un start mai simplu: Demararea unui business în ecommerce este mult mai simplă dacă nu ai de gestionat produse fizice. Cu dropshippingul nu trebuie să-ți faci griji pentru:

  • Gestionarea sau plata unui depozit
  • Ambalarea și expedierea comenzilor
  • Gestionarea / ținerea unei gestiuni a stocurilor din motive contabile
  • Manipularea retururilor
  • Gestionarea stocului de marfă

Cheltuieli lunare reduse: Întrucât nu ai stocuri de produse, depozite, facturi de plătit, iar afacerea poate fi dezvoltată de la biroul din sufragerie, cheltuielile lunare sunt reduse. Evident, că pe măsură ce afacerea crește, cresc și cheltuielile, dar nu se compară cu cele ale întreprinderilor tradiționale. Iar pentru început, vei avea nevoie de resurse pentru realizarea și mentenanța magazinului online, promovare și o soluție de management a businessului.

Mobilitate: Atât timp cât poți comunica cu producătorii și clienții, un astfel de business poate fi gestionat de oriunde. Nu ai nevoie decât de un laptop și conexiune la internet.

Gamă largă de produse: Pentru că nu ești condiționat de achiziționarea produselor pe care urmează să le vinzi, poți oferi potențialilor clienți o gamă largă de produse. Atât timp cât furnizorul are mai multe produse pe stoc, le poți adăuga în magazinul tău online, fără costuri suplimentare.

Mai puțin timp de investit: Într-o afacere tradițională, o creștere a vânzărilor înseamnă și mai multă muncă, pe când în cazul unui business de tip dropshipping efortul procesării comenzilor merge la furnizor.

Dezavantaje

Dropshippingul nu este un model de business perfect, un mod de a construi o afacere de succes, fără stres. Așa cum am văzut mai sus, modelul are câteva avantaje clare, dar vine și cu o serie de situații complexe, care se cer a fi rezolvate. Iar printre cele mai comune se numără:

Profit mai mic: Profitul mic este cel mai mare dezavantaj într-un astfel de business. Pentru că este atât de simplu de început, iar investiția este atât de mică, mulți comercianți stabilesc prețuri mici pentru a crește vânzările. De aceea, este extrem de important ca atunci când începi o astfel de afacere să studiezi foarte bine piața, competiția și dacă se poate să te orientezi către produse de nișă.

Stocurile: Atât timp cât ai stocuri cu propriile articole este simplu să ții o evidență. Dar când lucrezi cu furnizori care lucrează și cu alți comercianți, stocul se schimbă constant. Deși există soluții care sincronizează aceste informații, furnizorii nu sunt întotdeauna up to date în ceea ce privește tehnologia. Acesta este un aspect pe care trebuie să-l discuți înainte de a demara orice colaborare.


Publicat

în

de către

Etichete:

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *