Afacerea ta e la început de drum? 7 lucruri care ţi-ar prinde bine să le cunoşti

Visul antreprenorial este unul comun pentru mulți oameni. Cu toate acestea, mulți antreprenori și chiar profesionişti cu experiență își pot sabota succesul prin greșeli tipice pe care nu le-au luat în calcul la început de drum. Din acest motiv am punctat câteva aspecte pe care le considerăm importante și care sperăm să te inspire pentru mai departe.

Managementul afacerii este principala ta prioritate

Succesul şi, bineînţeles, stabilitatea financiară vor veni pe măsură ce toate părțile componente ale afacerii vor fi acoperite cât mai bine și cât mai eficient. Să fii antreprenor, de multe ori înseamnă să petreci aproximativ 15% din timp făcând ceea ce-ţi place cu adevărat, iar în restul de 85% vei administra, vinde, marketa, crea strategii, răspunde la emailuri și alte zeci de taskuri ce pot părea neimportante, dar fără de care afacerea nu poate funcţiona. Recomandarea este să automatizezi încă de la început cât mai multe procese.

Aşteaptă-te să îți fie testate limitele

Drumul antreprenoriatului poate fi adesea comparat cu unul desprins din basme, presărat cu zmei şi căpcăuni cu care să te lupți până să ajungi la mărul de aur. Realitatea este ca vei fi provocat constant și vei fi pus în situația de a te confrunta cu propriile temeri, limitări, nesiguranţe sau cu modul în care îți gestionezi timpul, adesea aparent ineficient. Pe măsură ce reușești să te adaptezi situațiilor şi să găseşti soluţii, afacerea ta va crește împreună cu tine.

Drumul spre succes este adesea lung și costisitor, trebuie să ai răbdare

Te numeri printre cei care muncesc 15 ore pe zi, 7 zile pe săptămână şi ești de-a dreptul pregătit și talentat în ceea ce faci? Ei bine, asta nu este suficient, iar regulile generale se aplică. De regulă, o nouă afacere are nevoie de 2-3 ani pentru a deveni de succes sau profitabilă. Oricât ai munci, ai nevoie de timp pentru a crește, așa că nu te demoraliza rapid.

Pot exista perioade fără bani

Probabil că ai accesat un credit, poate ţi-ai vândut casa sau ţi-ai planificat toate economiile riguros înainte de a demara afacerea. Cu toate acestea, se poate întâmpla să treci prin perioade în care banii lipsesc, fie din cauză că nu încasezi nimic, fie că încasările sunt mai mici decât cheltuielile firmei.

Să te apuci să împachetezi colete sau să raspunzi clienților la emailuri fără niciun ban în cont nu este prea uşor. Însă această situație face parte din provocările unui antreprenor, iar depăşirea ei nu te face decât mai pregătit pentru următoarele.

Alocă mai puțin timp studiului și mai mult timp implementării

Claritatea nu vine neapărat din studiu continuu. Fără a reduce efectele benefice ale unui proces constant de învățare, experimentarea și execuția propriu-zisă îți vor aduce cele mai mari beneficii pe termen lung. Asta da, chiar și atunci când nu știi exact ce ai de făcut sau cum.

Începuturile implică multe lucruri noi de învăţat, şi marketing, şi vânzări, însă este important să nu ţii pasul pe loc până nu te simţi stăpân pe toate, mai ales dacă eşti perfecţionist.

Blochează orice îți poate distrage atenția, închide notificările și setează cronometru, de exemplu, pe 25 de minute pentru o sarcină și nu te opri decât atunci când sună alarma. Repeta asta de 4 ori pe zi și vei simţi diferența.

Spune “Da” doar parteneriatelor pe care ți le dorești cu adevărat

Analizează în detaliu orice partener de afaceri, chiar dacă îţi este rudă sau prieten. Puneți orice detaliu al parteneriatului pe hârtie, cu o diviziune clară a muncii, termenelor limită, aspectelor financiare, înainte de a demara orice proiect. Dacă ai un asociat în business, semnează și cu acesta un un acord. Din păcate oamenii sunt imprevizibili, iar exemplele negative sunt la tot pasul.

Comunicaţi despre orice, chiar dacă sunteți prieteni și chiar dacă aveți încredere unul în celălalt. Proiectele noi și stresul antreprenorial schimbă dinamica unei relații.

Automatizează de la bun început orice este posibil

Nu aștepta să ajungi MARE pentru automatizări. Revino la punctul 1 și ia în calcul că poți reduce substanțial timpul petrecut pentru anumite taskuri administrative și organizatorice, prin aplicații la îndemâna oricărui antreprenor. Multe dintre ele sunt chiar gratuite.

De exemplu, creează-ți cont FGO și poți seta emiterea automată a facturilor și transmiterea acestora către clienții tăi. În plus, ai acces la metodele automate de stocare și organizare a facturilor de la furnizori pentru care poți vedea o analiză a cheltuielilor firmei și multe altele.

CREEAZĂ CONT FGO

În încheiere mai adăugăm doar că nu există o reţetă perfectă a succesului și că orice traseu este unic, însă ajută să te uiți în jur, la experiențele altor antreprenori și să iei în calcul sau să vezi dacă sunt sfaturi care se aplică şi businessului tău. Asta îți va salva mereu și timp, stres și bani.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *