Ce înseamnă să fii antreprenor în 2018

Tema antreprenoriatului reprezintă un subiect stufos și amplu dezbătut de cei din breaslă, cu multe exemple în spațiul online și nu numai. Dar dacă ar fi să să privim în ansamblu, am putea observa cu ușurință că atunci când se vorbește despre antreprenoriat, concepte precum tehnologie, inovație sau design thinking nu lipsesc.

Unele dintre cele mai mari companii din lume au ajuns unde sunt acum pentru că au urmărit trendurile și au profitat rapid de avantaje – înainte de a-i lăsa pe alții să profite.

Iată tendințele antreprenoriale pe care ar trebui să le urmărești în 2018:

Inovația disruptivă câștigă tot mai mult teren

Printr-un studiu recent, Deloitte susține că 2018 va fi caracterizat de cel mai mare procent de inovații disruptive de până acum în lumea businessului, însemnând transformări remarcabile cu privire la modul în care companiile atrag clienții sau oportunități majore pentru antreprenorii individuali de a depăsi gigatii din piață.

Pentru cei care nu sunt familiarizați cu termenul, inovația disruptivă se referă la acel tip de inovație care aduce o schimbare uriașă în industrie, configurează noi piețe sau transformă un produs inaccesibil într-un produs de masă.

Unul dintre cele mai bune exemple de inovație disruptivă este considerat a fi Airbnb, un mic startup care a detronat întreaga industrie hotelieră. Iar în ultimii ani, putem observa o mulțime de companii care folosesc inovația disruptivă pentru a crea ceva nou. Airbnb te conectează direct cu punctul de cazare, fără ca tu să mai treci printr-un hotel. Netflix îți oferă acces la serialele tale preferate, fără a mai încheia un contract cu o firmă de televiziune prin cablu. Iar în momentul de față, o mulțime de alte startupuri fac asta, fără să anuleze neapărat industria clasică, dar folosindu-se de tehnologia disruptivă pentru a crea afaceri noi și interesante.

Vedem chiar și în România cum părinții comunică direct cu profesorii printr-o soluție de tipul 24edu, coșurile de cumpărături sunt umplute online și ajung la noi la ușă în 90 de minute.
Sau ne incheiem singuri o asigurare prin aplicații smart pe telefon, cum este i-Asigurare, fără a mai pierde timp la brokeri sau asiguratori. Iar exemplele sunt nenumărate și chiar în jurul nostru.

Vor fi din ce în ce mai multe job-uri remote

Chiar dacă în România în companiile locale nu este foarte populară munca remote, există numeroase companii externe care preferă acest tip de colaborare, iar aplicanții români par să îmbrățișeze acest trend. Este simplu de înțeles și de ce.

Într-un studiu realizat de Connecting Solutions, vedem cum 77% dintre respondenți au susținut că sunt mai productivi atunci când lucrează remote.

Design thinking

Când vine vorba de design thinking luăm în calcul crearea unui produs care satisface cu adevărat nevoile unui consumator. Așadar, principiul conform căruia întâi dezvoltăm noi produse și apoi educăm nu se mai aplică cu ușurință și poate fi chiar un traseu spre eșec. Procesul de design thinking pune în comun gândirea creativă, gândirea logică și testarea pentru a obține produsul perfect pentru utilizatorul final.

Dacă nu ți-ai format încă o obișnuință din a urmări trendurile în antreprenoriat, ar fi bine să începi. Nu este nevoie să petreci ore întregi informându-te, dar este important să știi ce este popular pentru că doar așa vei putea identifica oportunități de a implementa soluții de impact înaintea competitorilor


Publicat

în

de către

Etichete:

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *