Schemele de fraudă online (phishing) au devenit din ce în ce mai complexe, de la email, SMS, mesaje pe WhatsApp, pâna la contactare directă pe rețelele de socializare sau la telefon, cu scopul de a obține informațiile tale de conectare pe diverse platforme.
Cum te ferești de fraudă în FGO. Recomandări: 👉 Păstrează-ți contul în siguranță prin verificarea în doi pași, un nivel suplimentar de securitate. Te vei autentifica în contul FGO folosind parola contului + un cod pe care il obții din aplicația de autentificare. De asemenea, toate modificările importante din contul tău vor avea nevoie de aprobare tot cu cod obținut din această aplicație de pe telefonul tău. Activează verificarea în doi pași în pagina Contul meu 👉 Schimbă periodic parola contului 👉 Alege o parolă puternică, greu de identificat de programele răufăcătorilor Info: anumite bănci din România au disponibil serviciul SANB (Serviciul Afișare Nume Beneficiar); acesta are ca obiectiv prevenirea fraudelor în rândul clienților care efectuează plăți electronice și reducerea tranzacțiilor eronate generate de introducerea greșită a beneficiarului (a contului IBAN). |
Învață să recunoști tentativele de phishing
Metodele prin care escrocii intră în posesia datelor tale se înnoiesc mereu. De aceea trebuie să fii permanent vigilent atunci când navighezi pe net. Phishingul se face de obicei prin e-mail, reclame sau prin site-uri care arată similar cu site-urile pe care le utilizezi deja.
În spatele oricărui link sau site se poate ascunde o momeală. Redirecționarea către alte pagini externe este o tactică frecventă: link-ul pare legitim, dar este doar mascat ca fiind sigur. Pentru a vedea adresa din spate, pune mai întâi cursorul mouse-ului deasupra link-urilor, fără a face click!
🔴Este important să analizezi fiecare mesaj și să nu dai click atunci când un mesaj pare suspect sau nu cunoști expeditorul.
🔴Chiar și în e-mailurile de la expeditori care îți par familiari, ai grijă la erori de ortografie și formulări care nu par naturale, precum și la caracterele speciale străine. Acestea sunt adesea încercări de phishing.
🔴Nu descărca atașamente din mailuri suspecte și de la persoane pe care nu le cunoști. La fel ca și linkurile suspecte, acestea pot fi malware.
Ce faci dacă ai fost de curând ținta unui atac: ⚠️Schimbă cât mai repede parolele conturilor tale, utilizând un alt dispozitiv decât cel folosit în mod obișnuit ⚠️Scanează dispozitivul pentru a depista eventuala prezență a unui virus ⚠️Raportează problema către instituția/aplicația vizată ⚠️Dacă IBAN-ul din contul tău FGO a fost modificat în mod fraudulos, schimbă parola contului FGO (pentru toți utilizatorii cu drept de administrator!), corectează corespunzător IBAN-ul și informează-ne despre incident pe suport@fgo.ro |
Lasă un răspuns