Marile avantaje ale firmelor mici

Experienţa ţărilor dezvoltate demonstrează avantajele pe care le obține întreaga economie din dezvoltarea businessurilor mici, în comparaţie cu întreprinderile mari. Printre acestea pot fi menţionate: proximitatea faţă de pieţele locale şi adaptarea la cererea consumatorilor, producţia bunurilor în loturi mici (ceea ce pentru întreprinderile mari nu este rentabil).

În plus, dezvoltarea procesului de producţie a întreprinderilor mici creează condiţii favorabile pentru consolidarea economiei: dezvoltarea unui mediu competitiv, crearea unor noi locuri de muncă, dezvoltarea sectorului de consum. Cu alte cuvinte, dezvoltarea micilor businessuri contribuie la saturarea pieţei cu mărfuri, creşterea capacităţii de export, utilizarea eficientă a materiei prime autohtone. Pe lângă avantajele incontestabile pentru economie, proprietarii de mici afaceri beneficiază de o serie de avantaje, printre care:

Investițiile inițiale nu trebuie să fie neapărat mari

Multe dintre afacerile mici se dezvoltă lent, dar sigur, iar exemplele celor care au început un business, dar nu au renunțat din start și la locul de muncă sunt multe. Practic, o afacere mică îți oferă șansa de a investi banii treptat, fără a te forța să te îndatorezi.

Singurele limite sunt cele impuse de tine

Orice antreprenor dă startul în afaceri pe baza unui vis. Își dorește să creeze ceva sau să ajute prin produsele sau serviciile pe care le oferă. La schimb, poate obține succesul. Bineînțeles, că fiecare poate să definească succesul în mod diferit – bani, faimă, inovație, crearea unor locuri de muncă, construirea unui imperiu, dar nu există o limită a oportunităților de explorat.

Pentru o afacere mică căile spre succes sunt nenumărate: fie că este vorba de investiții, investitor sau pur și simplu de decizii. Ca drept dovadă, managementul își stabilește singur strategiile de dezvoltare sau operare. De exemplu:

  • Personalizarea serviciului de customer care. O echipă mică poate face lucruri mari mai ales prin prisma faptului că poate crea și menține relații strânse cu clienții.
  • Întoarcerea către comunitate. Este simplu pentru companiile mici să-și susțină comunitățile prin donații, activități de voluntariat sau participarea la evenimente caritabile locale.

Flexibilitatea

O companie cu 2 – 3 angajați se poate reorganiza, reprofila rapid, fără eforturi mari, pe când pentru o companie cu 50 de angajați devine un proces dificil ce implică strategii clar definite și comunicate, în cazul modificării obiectivului de activitate sau pătrunderii pe alte piețe.

Oportunitatea de a experimenta și învăța

De multe ori, cei care se lansează în afaceri, fără a avea un background solid, au șansa de a învăța lucruri din mai multe domenii pentru că se vor implica în tot ceea ce ține de administearea, contabilitatea sau promovarea businessului.

Creativitatea

În calitatea ta de investitor în ceea ce privește resursele, timpul, emoții, întotdeauna vei căuta soluții și vei veni cu idei pentru a fi cu un pas înaintea tuturo și fără a investi bugete colosale în marketing.

Individualizarea

O afacere mică poate viza produse / servicii unice pentru piețe de nișă pe care întreprinderile marile nu îți pot permite să le identifice.

Răspuns rapid la nevoile sau sugestiile clienților

Dacă vei discuta cu clienții și vei analiza în amănunt targetul, vei putea stabili o strategie de răspuns la feedback-ul și sugestiile clienților. Important este să acționezi rapid, să implementezi soluții sau să-ți imbunătățești produsul / serviciile în funcție de nevoile comunicate de clienți.


de către

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *