e-Factura la un click distanţă
Sistemul naţional de facturare electronică RO e-Factura este complet integrat în FGO:
✅ conectezi contul SPV
✅ trimiti e-Factura la ANAF cu un click sau activezi trimiterea automata
✅ descarci recipisa trimisa de ANAF
✅ primesti automat e-Facturile de la furnizori tot in contul FGO
⭐ Stai mai linistit: dupa transmiterea e-Facturii, automat sau manual, in cazul in care serverul ANAF este indisponibil, FGO va reincerca automat la fiecare 45 de minute, timp de 4 zile, adica de mai mult de 150 de ori. Doar dupa acest interval, daca nu s-a reusit transmiterea, vei relua procesul cu un singur click.
Cum trimiţi e-Factura la ANAF direct din FGO
Accesează pagina cu facturi şi apasă iconiţa din dreptul facturii pentru care vrei să generezi e-Factura în format XML. Se va deschide o fereastră de tip popup de unde poţi descărca sau trimite e-Factura la ANAF. Oricare dintre cele două acţiuni va genera automat e-Factura, dacă aceasta nu este deja generată.
După conectarea contului SPV, FGO va citi automat și facturile de la furnizori (e-Factura în format XML) pe care le primești la ANAF și le vei putea vedea în pagina Facturi de la furnizori.
Cum activezi trimiterea automata a e-Facturilor in SPV ANAF
Mergi in pagina Setari – e-Factura din contul tau FGO si activeaza optiunea de trimitere automata. Alegi intervalul de timp de dupa emitere, cand vrei sa se transmita (de exemplu, la 1 zi de la emitere, la 2 zile) si salvezi. Astfel, la fiecare emitere de factura catre PJ, FGO va transmite automat e-Factura in SPV conform setarilor tale.
Cum conectezi contul SPV în FGO
⚠️ Important: prima dată când setezi conexiunea FGO – ANAF, este necesar să faci acest lucru folosind computerul pe care este instalat certificatul digital al firmei. După realizarea conexiunii, vei putea transmite e-Factura din contul FGO către ANAF, indiferent de computerul sau dispozitivul folosit.
⚠️ Contul FGO să fie cont cu rol de administrator pe firma pentru care încerci conectarea
Pas1. Accesează pagina Setari –> e-Factura din contul FGO și apasă butonul “Conectează contul SPV”.
Sfat: dacă nu reușești conectarea, încearcă să redeschizi browserul cu opţiunea Run as administrator; o altă variantă este să efectuezi pașii într-o fereastră incognito
Pas 2. Se va afișa o fereastră popup de unde alegi certificatul digital dorit.
Pas 3. Introdu parola tokenului.
Pas 4. Introdu codul PIN/codul de autorizare în fereastra tip popup care se afișează. În câteva secunde vei fi conectat. Acum eşti gata să transmiţi e-Factura către ANAF.
Info: Certificatul digital este valabil în FGO pentru 90 de zile (este o măsură suplimentară de securitate din partea ANAF). FGO va reînnoi automat certificatul înainte de expirare. Doar în cazul în care ANAF nu permite reînnoirea automată la acel moment, vei reautoriza manual, efectuând pașii de mai sus.
Cum te înscrii în Registrul RO e-Factura
- Ai nevoie de un certificat digital pe care îl obţii de la un furnizor de servicii de certificare, acreditat în condiţiile Legii 455/2001 privind semnătura electronică. Informaţii despre certificatul digital găseşti pe site-ul ANAF
- Te inscrii în SPV (Spaţiul Privat Virtual)
Ce este e-Factura?
e-Factura este factura emisă, transmisă și primită într-un format electronic structurat de tip XML, care permite prelucrarea electronică și automată de către sistemul RO e-Factura.
Acest sistem de facturare respectă norme europene, similar cu sistemele deja existente în alte ţări UE, având mai multe avantaje:
- Contribuie la reducerea fraudei TVA la nivel naţional, cât și în cadrul Uniunii Europene;
- Va fi un sistem interconectat cu celelalte sisteme deţinute de statele membre UE;
- Elimină vulnerabilitățile vechiului sistem de facturare pe hârtie.
Pentru cine este obligatorie e-Factura?
Începând cu 1 ianuarie 2024, transmiterea facturilor în e-Factura devine obligatorie și în relațiile comerciale de tip B2B, atat pentru facturile emise, cat si pentru cele primite.
Folosește FGO și fii conform cu sistemul naţional de facturare electronică.
Lasă un răspuns