Sistemul naţional de facturare electronică integrat în soluţia FGO

Ro e-Factura FGO

e-Factura la un click distanţă

Sistemul naţional de facturare electronică RO e-Factura este complet integrat în FGO: poţi emite rapid e-factura în format XML și o poţi transmite automat către ANAF, chiar din pagina cu toate facturile tale.

Cum generezi, descarci sau trimiţi e-Factura la ANAF direct din FGO

Accesează pagina cu facturi si apasă iconiţa  din dreptul facturii pentru care vrei să generezi e-Factura în format XML. Se va deschide o fereastră de tip popup de unde poţi descărca sau trimite e-Factura la ANAF. Oricare dintre cele două acţiuni va genera automat e-Factura, dacă aceasta nu este deja generată.

După conectarea contului SPV, FGO va citi automat și facturile de la furnizori (e-Factura în format XML) pe care le primești la ANAF și le vei putea vedea în pagina Facturi de la furnizori.

Ce este?

e-Factura este factura emisă, transmisă și primită într-un format electronic structurat de tip XML, care permite prelucrarea electronică și automată de către sistemul RO e-Factura.
Acest sistem de facturare respectă norme europene, similar cu sistemele deja existente în alte ţări UE, având mai multe avantaje:

  • Contribuie la reducerea fraudei TVA la nivel naţional, cât și în cadrul Uniunii Europene;
  • Va fi un sistem interconectat cu celelalte sisteme deţinute de statele membre UE;
  • Elimină vulnerabilitățile vechiului sistem de facturare pe hârtie.

Cum conectezi contul SPV în FGO

⚠️Important: prima dată când setezi conexiunea FGO – ANAF, este necesar să faci acest lucru folosind computerul pe care este instalat certificatul digital al firmei. După realizarea conexiunii, vei putea transmite e-Factura din contul FGO către ANAF, indiferent de computerul sau dispozitivul folosit.

⚠️Contul FGO să fie cont cu rol de administrator pe firma pentru care încerci conectarea

Pas1. Accesează pagina Setari –> e-Factura din contul FGO și apasă butonul “Conectează contul SPV”. 
Sfat: dacă nu reușești conectarea, încearcă să redeschizi browserul cu opţiunea Run as administrator; o altă variantă este să efectuezi pașii într-o fereastră incognito

Pas 2. Se va afișa o fereastră popup de unde alegi certificatul digital dorit.

Pas 3. Introdu parola tokenului.

Pas 4. Introdu codul PIN/codul de autorizare în fereastra tip popup care se afișează. În câteva secunde vei fi conectat. Acum eşti gata să transmiţi e-Factura către ANAF.

Info: Certificatul digital va fi valabil în FGO pentru 90 de zile, după care va trebui să îl reintroduci, efectuând paşii de mai sus, pentru a păstra conexiunea FGO – ANAF (este o măsură suplimentară de securitate din partea ANAF).

Cum te înscrii în Registrul RO e-Factura pentru a transmite fișierul xml

  1. Ai nevoie de un certificat digital pe care îl obţii de la un furnizor de servicii de certificare, acreditat în condiţiile Legii 455/2001 privind semnătura electronică. Informaţii despre certificatul digital găseşti la aceste adrese:
  2. Te inscrii în SPV (Spaţiul Privat Virtual): https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_inrol_pf_pj_spv
  3. Din contul tău SPV, accesează registrul RO e-Factura și încarcă e-factura în format xml

Pentru cine este obligatorie e-Factura?

Dacă la început utilizarea sistemului naţional RO e-Factura a fost opţional, treptat, el devine obligatoriu pentru anumite tranzacţii efectuate de agenţii economici:

  • De la 1 aprilie 2022 este obligatoriu pentru firmele din domeniul turistic care acceptă vouchere de vacanţă
  • De la 1 iulie 2022, devine obligatoriu pentru:
    • prestările sau livrările de servicii sau bunuri, realizate de firme către autorităţi publice
    • categoriile de produse considerate cu risc fiscal ridicat de către ANAF, însemnând legume, fructe, rădăcini şi tuberculi alimentari, alte plante comestibile; băuturi alcoolice; construcţii noi; produse minerale (apă minerală naturală, nisip și pietriș); îmbrăcăminte și încălţăminte.

Lista produselor cu risc fiscal ridicat este în continuă actualizare, fiind reevaluată periodic conform prevederilor OUG nr. 130/2021.
De la 1 ianuarie 2023 se anticipează că factura electronică va fi obligatorie pentru toate sectoarele de activitate. De aceea, FGO vine în ajutorul tuturor firmelor din mediul privat care doresc să își digitalizeze afacerea, pentru a fi conform cu cerinţele legale privind facturarea.
Folosește FGO și fii conform cu sistemul naţional de facturare electronică.

CREEAZĂ CONT FGO

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Site Footer

Bitnami