Top 5 cele mai mari provocări pentru micile businessuri și cum să le faci față

Să gestionezi un mic business în România cu siguranță nu este o sarcină ușoară. În timp ce înființarea unei firme este din ce în ce mai accesibilă pentru oricine, succesul înseamnă multă muncă, stres și uneori un pic de magie sau mai multă. Mai ales într-o economie care arată nesiguranță și mai nou recesiune. Cu toate acestea, care sunt cele mai mari provocări cu care se confruntă companiile și ce pot face pentru a-și asigura un drum mai lin către performanță și progres?

Finanțarea

Printr-un document oficial Comisia Europeană ne spune mai clar decât negru pe alb că “Birocratia poate fi descurajatoare pentru intreprinderile mici si pentru cele nou-infiintate, care, uneori, ar putea renunta la oportunitatile oferite de fondurile europene structurale si de investitii din cauza procedurilor administrative. Astfel, ramane nerealizat un potential pretios de imbunatatire a competitivitatii Europei”

Tot foarte clar spunem și noi că nu vor fi modificate prea ușor condițiile de finanțare, dar modul în care iei decizii te poate ajuta.

Ce poți face? Noi îi spunem RESEARCH – Caută cea mai bună și mai simplă soluție pentru nevoile afacerii tale. Iată câteva surse de finanțare din care poți alege

  • Credit bancar
  • Fonduri nerambursabile ce pot proveni de la Uniunea Europeană, instituții guvernamentale sau non-guvernamentale, organizații non-profit
  • Investitori de tipul Business Angels

Forța de muncă

Auzim constant că tehnologia se dezvoltă atât de rapid, încât dispar job-uri, că în maximum 60 de ani roboții vor putea prelua majoritatea job-urilor existente. Dar până să ajungem la problema existențială a omului inutil, avem una foarte actuală care pune în dificultate multe firme mici din România, chiar și companii: forța de muncă, atât în ceea ce privește angajarea, cât și retenția.

Dacă legislația nu ține de tine și nu o poți influența, asupra modului în care atragi și păstrezi oamenii în firmă poți avea un impact covârșitor. Iar singurul sfat pe care ți-l putem da este că perioada industrializării a apus de mult. Angajații tăi au nevoi, sentimente, frustrări, valori de care va trebui să ții cont pentru a-i păstra lângă tine. Cum poți face asta?

  • Recompensă financiară / bonusuri în funcție de performanță / bonusuri în funcție de performanța companiei
  • Apreciere și recunoaștere din partea managementului direct
  • Trecerea de la evaluările tradiționale la feedback constant, la obiect și personalizat
  • Provocarea constructivă sau scoaterea angajatului din zona de confort și implicarea lui în proiecte noi
  • Încredere – Pentru a-i ajuta pe oameni să simtă ca au ales locul de muncă unde pot evolua profesional, managerii trebuie să le ofere oportunitatea de a se implică în proiecte provocatoare. Încrederea generează responsabilitate, creștere personală și profesională.

Cum să devii cunoscut

Indiferent de cât de bun și util ar fi produsul tău, nu vei face niciun ban dacă oamenii nu știu despre el. Există, însă o mulțime de lucruri pe care le poți face în încercarea de a deveni un nume recunoscut pe piață.

  • Încearcă să-ți construiești o prezență în social media, oamenii petrec mult timp pe rețelele de socializare
  • Creează un blog de companie. Prin dezvoltarea de conținut informativ și relevant pentru domeniul businessului tău, îți poate aduce vizitatori pe blog, vizitatori care se pot transforma în clienți
  • Investește în customer service sau mai bine zis: asigură-te că le oferi prompt clienților tăi ajutorul și informațiile de care au nevoie. Mai important decât produsul în sine este experiența pe care o oferi și relația pe care o creezi cu clienții tăi.

Managementul banilor

Deși există multe provocări atunci când gestionezi o mică afacere, gestionarea banilor poate fi inclusă în top. Sunt multe sisteme care te pot ajuta în gestionarea banilor, la fel cum există și o mulțime de lucruri simple pe care le poți face în managementul zilnic care îți vor îmbunătăți finanțele sau te va ajuta să-ți administrezi mai eficient banii.

  • Nu amesteca afacerile cu cheltuielile personale
  • Plătește întotdeauna taxele la timp – întârzierile îți pot aduce penalizări sau chiar blocarea conturilor
  • Poți utiliza o soluție gratuită care să îți arate automat veniturile și încasările, astfel încât să știi în fiecare moment câți bani ai în casă, fără să te pierzi în calcule. Cu cât vei înțelege mai bine finanțele și cash flow-ul din afacerea ta, cu atât vei fi mai bine pregătit să iei decizii inteligente cu privire la gestionarea banilor.

Dependența de fondator

Dacă un business nu poate funcționa fără ownerul ei, acela este un business sortit eșecului. O răceala care te ține la pat o săptămână va ține și businessul blocat tot o săptămână?

Încearcă să-ți construiești o echipă care să funcționeze indiferent dacă tu ești sau nu prezent. Oferă-le oamenilor posibilitatea să ia decizii chiar și atunci când tu ești prezent, arată-le că ai încredere în alegerile lor. Chiar dacă ulterior verifici minuțios fiecare amănunt, ei nu trebuie să știe acest lucru.

Călătoria antreprenoriatului este mereu plină de provocări, dar cu o abordare stratetigcă și cu o adaptare rapidă la schimbări, poți transforma obstacolele în oportunități.
Maximizează potențialul afacerii tale utilizând instrumentele disponibile în platforma FGO, pentru o facturare eficientă, integrată cu ANAF și pentru administrarea financiară a firmei.

CREEAZĂ CONT FGO


Publicat

în

de către

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *