Tot ce trebuie să știi despre acordarea unei reduceri de preț

Dacă ești antreprenor, cu siguranță printre principalele tale preocupări se află atragerea de noi clienți și menținerea celor actuali. Iar după cum bine știm cu toții, o strategie de atingere a acestor obiective este acordarea de reduceri. Simplu de zis, greu de făcut. De fapt, acordarea de reduceri implică strategii de marketing, analize complexe de costuri / profit și nu în ultimul rând respectarea normelor legislative (nu tocmai simplu de înțeles). Așa că, astăzi abordăm un nou subiect din seria legislația pe înțelesul tuturor și anume acordarea unei reduceri de preț.

Citește și despre emiterea unei facturi către clienți în străinătate sau arhivarea documentelor, din aceeași serie.

Reducerile de preț sau reducerile comerciale

Conform legislației în vigoare reducerile de preț acordate pot fi comerciale sau financiare.

Reduceri comerciale vs reduceri financiare

Reducerile financiare se acordă clienților care au plătit o factură înainte de scadență și se mai regăsesc și sub denumirea de sconturi. În contabilitate se înregistrează în conturile de venituri și cheltuieli, respectiv în conturile venituri / cheltuieli privind sconturile acordate.

!Înregistrarea greșită în contabilitate a reducerilor comerciale și financiare generează neconcordanțe în situațiile financiare.

Reducerile comerciale sunt de mai multe tipuri, implicit:

  • rabaturile– sunt oferite în cazul defectelor și se aplică asupra prețului de vânzare
  • remizele– se acordă clienților cu statut preferențial sau când se ține cont de volumul vânzărilor. În limbajul de marketing regăsim reducerea ca parte din strategia de fidelizare a clientului
  • risturnele– se acordă tuturor (ansamblului) tranzacţiilor efectuate cu acelaşi client în decursul unei perioade determinate. Mai exact, se acordă atunci când un client depășește volumul de achiziție prestabilit.

În contabilitate aceste reduceri se înregistrează diferit, în funcție de următoarele aspecte:

  1. sunt acordate la momentul facturării şi înscrise pe factura de achiziţie
  2. sunt acordate ulterior facturării şi înscrise pe o altă factură
  3. reprezintă evenimente ulterioare datei bilanțului

Obligaţii referitoare la facturare

  • Atunci când reducerile de preţ nu sunt incluse în preţul unitar al bunurilor şi/sau serviciilor vândute, factura trebuie să conţină în mod obligatoriu şi rabaturile, remizele, risturnele şi alte reduceri de preţ.
  • În cazul în care reducerile sunt acordare după livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor se emit facturi care se trimit și clientului după cum urmează:

a) cu valorile înscrise cu semnul minus sau cu o menţiune din care să rezulte că valorile respective sunt negative când baza de impozitare se reduce

b) fără semnul minus sau fără menţiunea din care să rezulte că valorile respective sunt negative, când baza de impozitare se majorează

  • În cazul în care furnizorul nu emite factura de reducere comercială, atunci beneficiarul este obligat să emită o autofactură în vederea ajustării taxei deductibile, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care au fost acordate reducerile

Emite facturi cu reduceri, rapid și simplu în FGO

  1. Adaugă o factură nouă în pagina Facturare din contul tău FGO
  2. Apasă butonul Discount și alege tipul (pe factură sau pe articol)
  3. Completează procentul sau suma dorită și apasă Adaugă discount. Prețurile finale sunt calculate automat.

CREEAZĂ CONT FGO


Publicat

în

,

de către

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *